Moet ik mijn huidig abonnement eerst stopzetten?

Wanneer je je huidig nummer wenst over te dragen hoef je je abonnement bij je oude telecomoperator niet stop te zetten. Dat zullen we automatisch voor jou doen tijdens het verwerken van je bestelling.

Je blijft je oude abonnement gebruiken totdat de overdracht van je nummer is goedgekeurd. Op dat moment verlies je je oude bereik en gebruik je voortaan Neibo. We zullen je hiervan op de hoogte brengen. Als alles goed verloopt kom je dus niet zonder netwerk te zitten.  

 

Hoelang verlies ik mijn netwerk tijdens de overdracht van mijn nummer?

Als alles goed verloopt, zal je niet zonder netwerk vallen. Je gebruikt je oude abonnement tot het moment dat je je oude netwerkbereik verliest. Dan ruil je je oude simkaart voor die van Neibo en geniet je van ons netwerk.

Mijn nummer behouden

Je nummer behouden doe je eenvoudigweg door dit aan te geven tijdens je bestelling. Tijdens de bestelling kies je voor “Ik wens mijn nummer te behouden”.

Waar vind ik mijn coöperantennummer?

Je coöperantennummer prijkt op je certificaat van coöperant/vennoot (vennootnummer). We hebben het nodig om je identiteit als coöperant te verifiëren. 

Ik zoek een professioneel abonnement

Wil je een abonnement op naam van je vennootschap? Geen probleem! Je geeft simpelweg de gegevens van je vennootschap door tijdens je bestelling van je abonnement. Wij doen de rest en plaatsen alles (inclusief de facturatie) op naam van je vennootschap.

Lid worden van de coöperatie met je vennootschap? Top! Hiervoor bestaan de aparte aandelen type-B. Contacteer ons op hello@neibo.be en wij leggen je zorgvuldig uit hoe dit werkt. 

Aanvaarden jullie VISA of Mastercard?

Vooralsnog lukt betalen enkel met bancontact. VISA en Mastercard is niet mogelijk. 

Veranderen van abonnement

Wanneer je huidige abonnement bij Neibo niet volledig beantwoordt aan je noden, verander je gewoon van abonnement. Stuur een e-mail naar ons callcenter op support@neibo.be met het nieuwe abonnement dat je wenst. Zij voeren de verandering voor je uit.  

Je nieuwe abonnement is beschikbaar vanaf de eerste dag van de volgende maand. Je gebruikt je oude formule dus nog tot en met de laatste dag van de maand. 

Hoe vaak mag ik veranderen van abonnement?

Zo vaak je wilt, maar slechts eenmaal per maand.

Ik gebruik niet al mijn belminuten, sms’en en data uit mijn pakket. Is het mogelijk die over te zetten naar de volgende maand?

Dat is momenteel nog niet mogelijk bij Neibo. Je sms'en, belminuten en data zijn geldig voor een maand. Gebruik je je abonnement te weinig? Bekijk ons aanbod voor een abonnement dat je beter past. 

Hoe bestel ik data bij?

Helaas is dit niet mogelijk bij ons. Heb je vaak nood aan extra data? Dan is het misschien een goed idee om van tariefplan te veranderen. Dat doe je door een mailtje te sturen naar support@neibo.be. De plannen vind je hier

Als je je data in je huidig abonnement opgebruikt, surf je verder aan €5/Gb (mits je kredietlimiet het toelaat om buiten je abonnement te treden).  

Wat doe ik wanneer ik verhuis?

Indien je verhuist en je je adres wil aanpassen, doe je dit door ons callcenter te contacteren op support@neibo.be of via 1989. Telkens van maandag tot en met vrijdag van 08u tot 20u. Zij zullen je adres voor jou aanpassen.  

Wat zijn de kosten buiten tarief bij Neibo?

Wanneer je meer verbruikt dan is opgenomen in je abonnement, dan zal je een vergoeding betalen voor het verbruik buiten tarief. Om klanten niet met onverwacht hoge kosten op te zadelen, zijn die kosten bij Neibo erg laag: 

Buiten tarief

  • 0,05 €/sms
  • 0,05€/minuut
  • 0,5€/100MB 

Wat is mijn herroepingsrecht?

Wanneer je online je abonnement bestelt, heb je veertien dagen de tijd om je bestelling te annuleren. Je hoeft geen reden op te geven en hoeft geen vergoeding te betalen. 

Hoe oefen ik dit recht uit? 

Om dit recht uit te oefenen stuur je een ondubbelzinnige verklaring naar Neibo op support@neibo.be of naar: 

Neibo Klantendienst
Louizalaan 54
1050 Brussel

Hoe verander ik van Neibo naar een andere operator?

Als je wil overstappen naar een nieuwe operator met behoud van je huidige nummer, volg je best de stappen op de website van je nieuwe operator. Zij zullen ons nadien contacteren en de technische overdracht rechtstreeks met ons regelen. Je krijgt na de overdracht een laatste factuur. 

Als je je abonnement wil stopzetten en je nummer niet wil behouden, verwijzen wij je door naar de vraag die je hieronder vindt “hoe zeg ik mijn contract op”. 

Hoe zeg ik mijn contract op?

Als je je contract met Neibo wil opzeggen zonder behoud van je nummer, dien je ons formeel je opzeg te laten weten. Dat doe je per e-mail op support@neibo.be of per post op:

Neibo SC-CV

Avenue Louise 54
1050 Ixelles

Om je opzegging correct te kunnen afhandelen, horen wij graag de reden voor je opzeg. 

De opzegging zal starten binnen de tien dagen vanaf de ontvangst van je opzegbrief. Daarna ontvang je een laatste factuur. 

Als je kiest voor een opzeg per post, raden wij je aan om die per aangetekende brief naar ons te sturen. Zo vermijd je eventueel verlies van je brief. 

Als je kiest voor een opzeg per e-mail is het een tip om een leesbevestiging in te stellen wanneer je de e-mail verstuurt. 

Zijn er kosten verbonden aan het opzeggen van een contract?

Er zijn geen bijkomende kosten verbonden aan een tariefwijziging of een opzeg van je contract, los van de kosten die binnen de overeenkomst zijn opgenomen. 

Hoe beluister ik mijn voicemail?

Wil je je voicemail beluisteren? Bel naar 1987! Dit lukt enkel door te bellen met de simkaart waarvan je de voicemail wenst te beluisteren. 

Doorsturen van een oproep

Elke inkomende oproep die je niet opneemt, stuurt je toestel automatisch naar je voice mail. Wil je een oproep doorschakelen naar een andere vast of mobiel nummer? Dan doe je dit zelf! Nadat je het zo ingaf, zal je toestel een niet genomen oproep doorsturen naar het gekozen nummer. Het tarief dat je betaalt voor dit nummer is hetzelfde als je anders zou betalen voor een oproep naar dit nummer. 

Zelf de oproep doorsturen doe je op de volgende manier:

  1. Om een oproep door te schakelen wanneer je zelf aan het telefoneren bent:
    • Activeren: doe een oproep naar **67*nummer waar je wil naar doorschakelen#. Bijvoorbeeld **67*+32490468787#
    • Desactiveren: doe een oproep naar #67#
  2. Om een oproep door te schakelen wanneer je toestel is uitgeschakeld of wanneer je geen netwerk hebt:
    • Activeren: doe een oproep naar **62*nummer waar je wil naar doorschakelen#. Bijvoorbeeld **62*+32490468787#
    • Desactiveren: doe een oproep naar #62#
  3. Om een oproep door te schakelen wanneer je de oproep niet opnam
    • Activeren: doe een oproep naar **61*nummer waar je wil naar doorschakelen#. 
      Bijvoorbeeld: **61*+32490468787#
    • Desactiveren: doe een oproep naar #61#

Hoe verleng ik de belduur vooraleer mijn voicemailboodschap weerklinkt?

Na 20 seconden weerklinkt je voicemail. 

Wil je die duur aanpassen, doe dan een oproep naar het nummer **61*+32490461987**5#. Om de duur aan te passen vervang je de 5 voor het hekje door 10, 15, 20, 25 of 30.