Skip to content

Vragen?

Mobiele telefonie

Ik krijg ongevraagd premium sms’en

Premium sms’en maken geen deel uit van je abonnement. Dit geldt  zowel voor de premium sms’en die je uitstuurt als ontvangt. Specifiek gaat het om een sms’en die een extra kost dragen. Denk aan een deelnemen bij een tv-spel, een ticket van De Lijn, etc.

Soms gebeurt het dat je sms’en krijgt zonder dat je hier zelf om vroeg. In dergelijk geval gaat het misschien om fraude en stuur je best meteen STOP naar het nummer de die berichten stuurt. Het sturen van premium sms’en naar jouw nummer zonder dat je erom vroeg is verboden. Helaas is het voor ons onmogelijk om dit soort sms’en pro-actief te blokkeren.

Als je liever geen risico’s neemt is het mogelijk om alle premiumsms’en te blokkeren via het klantenportaal/app.

Mijn simkaart pauzeren tijdens mijn reis

Ga je voor een lange periode op reis naar het buitenland? Dan kies je best voor een simkaart of e-sim van een lokale speler. Het is ook mogelijk om je Neibosim te blokkeren. Stuur hiervoor een mailtje naar hello@neibo.be

Er zijn wel enkele voorwaarden:

  • Vertrek je voor minder dan zes maand, dan kost de pauzering je niets en blijft je nummer behouden. Let wel, een pauzering betekent dat de simkaart onbruikbaar is. In die periode ben je niet meer bereikbaar via de kaart en is het onmogelijk om ze zelf te gebruiken.
  • Vertrek je voor langer dan zes maand? In dit geval rekenen we een kost aan, want ook wij betalen voor elke actieve simkaart. Contacteer ons op hello@neibo.be voor meer info.

MMS’en versturen en ontvangen

MMS bieden we niet aan, het versturen en ontvangen van dergelijke berichten werkt dus niet. Heel weinig mensen gebruiken deze functie nog door het grote aanbod aan apps waarmee je video, geluid of beelden kan sturen.

Bellen vanuit België naar het buitenland

Oproepen vanuit België naar het buitenland noemen we internationale oproepen. Hiervoor betaal je extra, want dit is niet inbegrepen in je abonnement. Om te bellen naar het buitenland is het belangrijk dat je kredietlimiet hoger is dan 0 euro. Is dat niet zo, dan zal het onmogelijk zijn om te bellen of sms’en naar het buitenland.

Je kredietlimiet verhogen doe je zelf via het klantenportaal/de app of door te bellen naar 1989 of een bericht te sturen naar support@neibo.be.

Wil je dit vermijden? Kies dan een limiet van vijf of tien euro tijdens het activeren van je simkaart.

Inkomende oproepen doorschakelen naar een vast of mobiel nummer

Elke gemiste oproep schakelen we door naar je voicemail, mits je voicemail is ingesteld. Wil je dergelijke oproepen ontvangen op een ander mobiel of vast nummer? Dat lukt!

Deze doorschakeling volgt de vaste tarieven voor onze telefonie.

Wil je doorschakelen instellen? Volg dan even de onderstaande stappen. Eens je alles hebt ingesteld, schakelen we een oproep door voor elk van onderstaande situaties. Je dient dit alles dus vooraf in te stellen om er gebruik van te maken:

  1. Een oproep doorschakelen wanneer je zelf aan het bellen bent
    • Druk op de oproepknop en vervolgens: **67*het nummer waarnaar je wilt doorschakelen# en druk nogmaals op de oproepknop. Als je wilt doorschakelen naar het 0490468787 toets je het volgende in: **67*32490468787#.
    • Wil je deze functie uitschakelen? Toets #67# in en druk op de oproepknop.
  2. Om een oproep door te schakelen wanneer je toestel uitstaat of je geen bereik hebt
    • Druk op de oproepknop en vervolgens: **62*het nummer waarnaar je wilt doorschakelen# en druk nogmaals op de oproepknop. Als je wilt doorschakelen naar het 0490468787 toets je het volgende in: **62*32490468787#.
    • Wil je deze functie uitschakelen? Toets #62# in en druk op de oproepknop.
  3. Om een gemiste oproep door te schakelen
    • Druk op de oproepknop en vervolgens: **61*het nummer waarnaar je wilt doorschakelen# en druk nogmaals op de oproepknop. Als je wilt doorschakelen naar het 0490468787 toets je het volgende in: **61*32490468787#.
    • Wil je deze functie uitschakelen? Toets #61# in en druk op de oproepknop.

Hoeveel simkaarten mag ik bestellen?

Je mag zoveel kaarten bestellen als je wilt. Enkel de korting die je deelt is beperkt tot maximum vijf personen voor particulieren. Dit betekent dat je probleemloos je hele gezin laat profiteren van je coöperantkorting! Hiervoor hoef je geen extra aandelen te kopen, al mag dat uiteraard wel.

De limiet van vijf gebruikers is een tijdelijke technische limiet. We werken momenteel aan een verhoging van het aantal gebruikers op een profiel om professionele abonnees nog beter te dienen.

Wil je al je medewerkers aansluiten bij Neibo? Contacteer ons hierover op hello@neibo.be

Mijn voicemail instellen

Je voicemail instellen doe je eens je simkaart actief is en in je toestel zit. Hiervoor bel je het nummer 1987 (gratis in België en de EU) en volg je de instructies.

Betalen via de QR-code lukt niet

Je betaalt je factuur vlot via een QR-code. Lukt het niet, ga dan even na of je in je bank app de correcte manier gebruikt. Betalen via Payconiq lukt niet, maar via de QR-functie in je bank app wel.

De QR-code werkt bij de app van Belfius, KBC, BNP Paribas Fortis, Argenta, ING en VDK.

Een professioneel abonnement bij Neibo

Een abonnement nemen op naam van je vennootschap lukt zonder problemen. Laat tijdens je bestelling de gegevens van je onderneming achter en wij zorgen voor de rest. Je zal de facturen ontvangen met vermelding van je btw-nummer.

Wil je je vennootschap aansluiten bij Neibo door aandelen te kopen? Prima! Hiervoor hebben we de aandelen type “B”. Contacteer ons via hello@neibo.be om de exacte procedure te kennen.

Controleer de netwerksterkte op je locatie

Neibo is een virtuele operator die het netwerk van Orange gebruikt. Hun netwerksterkte is gelijk aan die van ons. Om de kwaliteit van het netwerk te testen op je adres ga je naar de website: https://www.orange.be/nl/opties-en-diensten/orange-netwerk/dekkingskaart

Heb je hinder of vermoed je een defect? Speel dit aan ons door op 1989 of via support@neibo.be (van maandag tot vrijdag van 08u tot 20u).

Geen antwoord op je vraag gevonden?